Hållbar karriär startar på Rottneros

2019-05-08, 18:05
 - Nyhet
Tjej eller kille. Ung eller gammal. Ursvensk eller nysvensk. Rottneros skarpa fokus på hållbarhet – såväl ekologiskt, socialt som ekonomiskt – ger tydlig effekt.

Inom Rottneros kan man göra karriär på annorlunda vägar. Vi vill se fler tjejer i skogsbranschen och vi vill lyfta fram människor med olika drivkrafter. Du måste jobba hårt, men hos oss får du också utrymme att jobba annorlunda och under frihet, förklarar Ida Mörtsell som är HR-direktör för Rottneros.

Under SPCI:s (Svenska Pappers- och Cellulosaföreningen) vårmöte för studenter på Uppsala Universitet fick Ida Mörtsell möjlighet att presentera Rottneros tankar om Hållbar karriär.

Kort sagt, vi kan inte exkludera 50 procent av befolkningen samtidigt som vi måste konkurrera om arbetskraften i småorter som Vallvik och Rottneros där våra fina massabruk ligger. Det säger sig självt att vi måste vara öppna och flexibla för att attrahera rätt människor med rätt inställning till vår verksamhet.

Vill du veta mer om Rottneros satsning på Hållbar karriär är du välkommen att kontakta Ida Mörtsell, ida.mortsell@rottneros.com

Rottneros är en fristående producent av avsalumassa. Koncernen består av moderbolaget Rottneros AB, börsnoterat på Nasdaq Stockholm, med dotterbolagen Rottneros Bruk AB och Vallviks Bruk AB, verksamma inom produktion och försäljning av avsalumassa. I koncernen ingår även Rottneros Packaging AB som tillverkar fibertråg och råvaruanskaffningsbolaget SIA Rottneros Baltic i Lettland. Koncernen har cirka 300 anställda och omsatte cirka 2,3 miljarder kronor under verksamhetsåret 2018.